al cuinar

  • La dieta cal que s’adapti als gustos i possibilitats de cada persona. Tanmateix és millor menjar com la resta de la família (tot vigilant quantitats, salses, etc…) que no pas de seguir una dieta estricta.
  • Retirar el greix visible de les carns, pollastre… i també de la superfície dels caldos i guisats quan siguin freds.
  • Utilitzar formes senzilles de cuinar. Sense gaire oli. Per exemple, a la planxa, al grill, al forn, al microones, al vapor o al wok.

 

  • Preparar salses amb làctics descremats. Si són comercials, es poden alleugerir amb iogurt (natural o de llimona), suc de fruites o caldo vegetal.
  • Amanir i elaborar correctament les amanides (una cullerada d’oli per persona i vigilar els ingredients).cuina
  • Substituir els fregits pel forn. Col·locar en una safata lleugerament engreixada, els aliments (amb poc gruix) i utilitzar el gratinador.
  • Netejar l’amanida amb antelació.  Tenir el sofregit, salsa de tomàquet…, ja preparats.
  • Cuinar les racions justes i necessàries.
  • ATENCIÓ!  amb el menjar ràpid (fast food) i els plats pre-cuinats. S’estalvia temps de preparació però també s’afavoreix la ingesta compulsiva.  La majoria són rics amb greixos, sucres i a més són molt calòrics.

Un comentari Digues la teva

  1. Vicenç ha dit:

    Hola! m’agrada molt aquest blog

    Liked by 1 person

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s