Dieta equilibrada

plat_gerc_ok


GERC : Grup d’Estudi i Recerca Cardiovascular, del Vallès Oriental. El grup està format per professionals sanitaris, tan del Hospital General de Granollers com de l´Atenció Primària.

És la manera més senzilla que hem trobat per seguir una dieta equilibrada, d’aproximadament 1500 kcal.  Tenim un plat de 20 cm. de diàmetre, i el dividim en 4 parts: 1/2 de verdura, 1/4 de proteïna, 1/4 de farines, i  1  fruita com a postre. S’augmenten proporcionalment les quantitats, segons les necessitats o els gustos de cada membre de la família, no s’han de fer diferents menjars. En aquest menú hi falta el berenar, la menja de mig matí o el ressopó. (depenen dels horaris personals).



Extret de la Contra de La Vanguardia, gener 2013

  • Otra patologia del estrés es el desarrollo de la grasa abdominal, que produce inflamación, diabetes i aumento de la tensión arterial. La clave es mantener el índice glucémico: comer cinco veces al dia, porque si le baja el azúcar, la grasa que se ingiere va directa a la barriga. El desorden horario afecta a la inmunidad, la masa muscular, favorece el envejecimiento precoz. Hay que comer frugal y ordenado.

  • La medicina empieza en la cama y en la cocina, y termina en la farmacia.

Dr. José Antº Signo, experto en medicina familiar, psicosomática y antiestrés.http://www.lavanguardia.com/lacontra/20101027/54059742051/nuestro-gen-no-se-ha-adaptado-al-siglo-xxi.html



Una manera de fer un àpat entre hores sense aportar més calories, és no prendre el postre del dinar ni el del sopar i així es poden fer dos piscolabis. Poden ser 2 iogurts, o 1 iogurt i 6 ametlles, o una barreta ligth, o una fruita, o un petit entrepà (estalviant-se el pa d’un àpat). El sopar ha de ser molt lleuger.